{ Legoland // bildedryss // del 1 }

KL5A4893 kopier copy

DA var det klart for første blogginnlegg om ferien vår til Danmark – først ute er LEGOLAND! Jeg har delt dette innlegget i to, da det ble MYE bilder ♥ Jeg og mannen min har begge vært i Legoland da vi var små, og det føltes ganske surealistisk å nå skulle være de voksne i denne settingen. Spennende! Veldig stas å videreføre våre ferieminner med egne barn ♥

KL5A4889 kopier

Vi syntes begge det var stas å være i Legoland da vi var der for 20 (?? ik!) år siden – og var overbeviste om at det bare kom til å bli enda mer gøy å reise dit sammen med småtassene våre. Legoland har jo blitt MYE større siden vi var der – og gutta våre ELSKER å leike med Lego – dermed kunne det jo ikke bli annet enn kjempegøy ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi reiste nedover med båt, da tok turen fra Larvik til Hirtshals i underkant av fire timer. For oss er det bare en drøy time til Larvik, og da turen fra Hirtshals til Billund (Legoland) er ca 3 timer kjøring ble det ikke sååååå langt å dra til Danmark. Perfekt!

KL5A4897 kopier

LEGOLAND BILLUND!

KL5A4902 kopier

Vi knipset noen bilder foran hovedinngangen til Legoland – men vi var så heldige å bo på Hotell Legoland, og der var det egen inngang rett fra hotellet og inn i parken. SÅ deilig å slippe å stå i kø! Billettene fikk vi i resepsjonen på hotellet.

KL5A4911 kopier

Første natt sov vi i telt i Holiday Village – dette kan jeg evt skrive et eget innlegg om, hvis det er interesse for dette ♥ Natt nummer to sov vi i Hotell Legoland, og da vi hadde inngang i parken både på ankomstdag og avreisedag parkerte vi utenfor hotellet og fikk billettene på hotellet. Dermed kunne vi ha bilen stående parkert på hotellet, og gå inn hotellinngangen til parken. (parkering inkludert til hotellgjester) Lettvint!

KL5A3920

Jeg har jo ikke akkurat verdens beste hukommelse (ehm…) – men det jeg husker aller best fra vi var i Legoland da jeg var liten, var denne båtreisen!! Pirate Boats. Den gjorde tydelig stort inntrykk på meg, hihi ♥KL5A3918_1

Dermed syntes jeg selvsagt det var VELDIG stas å kjøre denne sammen med min egen lille familie ♥

KL5A3963

Gutta syntes også det var kjempegøy!

KL5A3927

Dette var nok den “karusellen” vi kjørte flest ganger iløpet av våre to dager i parken – stas!

KL5A3934_1

Overalt i parken er det utrolig mye flott bygget av legoklosser – 65 MILLIONER klosser består faktisk parken av, imponerende!

KL5A3962

DENNE husker jeg så utrolig godt ifra da jeg var på ferie her for x antall år siden, husker jeg tok bilde av den som jeg limte inn i albumet mitt. Barndomsminner! ♥

KL5A3967

I Legoland er det en “høydehop” som Daniel kalte det – eller dvs denne som du ser bilde av under, Legotop. Denne går høøøøyt opp i lufta – og gir kjempefint utsikt over parken.KL5A4205_1 kopier

Perfekt å starte dagen med – så ser barna alt det gøyale de kan finne på ♥

KL5A4210_1 kopier

Det samme gjelder for Monorail´n – denne er mer begrenset til en mindre del av parken – men gir en fin oversikt over området den kjører på. (et tog som kjører et stykke over bakken)

KL5A4172_1 kopier

Og selvsagt er den gøy å kjøre!

KL5A4164_1 kopier

Lukas testet ut Spøkelseshuset sammen med pappa´n, Ghost – The Haunted House! Han hadde pratet mye om dette i forkant, da vi lastet ned en app ifra Legoland som var spøkelsesjakt.

KL5A4609 kopier

Daniel var ikke stor nok til å være med, men han hadde heller ikke lyst (litt skummelt) – så det gjorde ingenting!

KL5A4415 kopier copy

Jeg og Daniel kjørte heller toget imens – det var kjempestas!

KL5A4040_1

Tommel opp!

KL5A4674 kopier

Imponerende byggverk av lego overalt i parken – herlig ♥

KL5A4654 kopier

Denne husket jeg også fra jeg var liten, gøy!

KL5A4411 kopier

Daniel ELSKET båtene!

KL5A4374 kopier

Det gjorde igrunnen Lukas også, hihi. Vi ble forresten positivt overrasket over ventetiden på de ulike karusellene – vi ventet max 15 minutter i kø!

KL5A4370

Nå er jo selvsagt gutta forholdsvis små, så vi kjørte ikke de største karusellene – meget mulig det var lengre ventetid der. Men vi ble positivt overrasket over ikke å måtte stå i kø lengre enn et kvarter noen steder!

KL5A4071_1

De to dagene vi var i parken var det forholdsvis kaldt, blåste – og det kom noen få regndråper. Dette kan selvsagt ha hatt en innvirkning på lite kø/mindre folk – men det var tross alt i Juni og mange mennesker – så vi hadde trodd det var lengre ventetider! De setter opp skilt på de ulike karusellene om hvor lang ventetid det er, det var et par karuseller det var 20min ventetid – da gjorde vi bare noe annet først, og når vi kom tilbake var det kortere ventetid. Deilig! I Legoland stopper ikke karusellene, man går både av og på “i fart” (saaaakte) – dette gjør kanskje at køene beveger seg raskere? Uansett, deilig å slippe å vente så mye i kø – spesielt med små barn! ♥

KL5A4010

Phui – dette blir laaaaaangt innlegg. Tror jammen jeg får avslutte her, og fortsette senere! ♥ Håper du har lyst til å titte tilbake da! Da blir det flere bilder fra parken, litt tips – og litt om mat osv inni parken.

Alle innlegg om vår Danmarksferie blir samlet HER

Ønsker deg en DEILIG dag!